PRIMÀRIA - SECUNDÀRIA - BATXILLERAT - CICLES FORMATIUS

Què és el plàstic? de quins tipus n’hi ha? Quin ús en fem?

exposicio plastic

L’exposició “Plàstic. Genial o pervers, tu com ho veus?” ofereix un espai de reflexió al voltant d’un dels materials que més han canviat les nostres vides. A través de la visita dinamitzada, alumnes i professors podran conèixer la història del plàstic, descobrir-ne les seves propietats i reflexionar sobre l’ús i l’abús què en fem. Podríem viure sense plàstic? De la mà dels nostres educadors i de les arts visuals, intentarem comprendre l’impacte d’aquest material en el nostre dia a dia i prendrem consciència de la necessitat de preservar la natura des del coneixement.

Aquesta exposició pretén fer reflexionar als visitants per tal de crear pensament i debat entorn d’un material que ha envaït totalment la nostra vida quotidiana: el plàstic.

Una experiència singular que convida els nois i les noies a pensar d’una manera holística sobre les
virtuts i problemàtiques d’aquest material, ara que “el món sencer pot ser plastificat” com preveia –ja el 1957– Roland Barthes.

A través d’una dinàmica lúdica i a redós de la magnífica instal·lació de Basurama, explorarem la
plasticitat del nostre cervell tot resolent una paradoxa en forma de joc que ens permetrà obrir al màxim la nostra percepció abans d’entrar a l’exposició.

A través de l’observació, la interacció i el diàleg coneixerem què és aquest material fascinant i com
s’ha fet omnipresent i imprescindible en les nostres vides. El trobem a tot arreu: des del darrer racó
del planeta fins al nostre propi metabolisme.

Una selecció d’objectes del museu contraposats als seus homòlegs de plàstic ens ajudaran a reflexionar sobre el valor dels objectes i com després del seu ús, sovint massa efímer, els passem a considerar un residu.

De la mà de diversos artistes, ens deixarem interpel·lar sobre la nostra relació amb el plàstic ajudant a reflexionar-hi des de molt diverses perspectives. Amb el poder de l’art per estimular les nostres emocions, cercarem nous significats i noves associacions creatives amb aquest material gairebé perfecte i durador, que, per això mateix, s’ha convertit en una de les principals amenaces per al nostre planeta.

En acabar la visita, convidarem als participants des del coneixement, l’emoció i la reflexió a fer una
proposta creativa a través del món audiovisual i les xarxes socials i a actuar essent part de la solució
d’aquest gran repte.

Espai: Sala d’exposicions temporals
Tipus d’activitat: visita dinamitzada
Durada de l’activitat: 1 h 30 minuts
Preu: 1,70 € / alumne

Fitxa pedagògica

exposicio el plastic 1

Conèixer les característiques, propietats i
història del plàstic.
Debatre sobre un dels principals reptes de la
humanitat.
Adonar-se com els problemes que generem
són complexos i cal respondre-hi d’una manera
també complexa i holística.
Conèixer què és l’economia circular i com es
pot aplicar en aquest cas.
Reflexionar a través d’obres artístiques sobre
la nostra relació amb els objectes i especialment
amb els de plàstic.
Fomentar l’esperit crític i el treball cooperatiu.
Apoderar-se i esdevenir part activa de la
solució del problema.