INFANTIL - PRIMÀRIA CICLE INICIAL

Què és el plàstic? de quins tipus n’hi ha? Quin ús en fem?

esposicio plastic infantil

L’exposició “Plàstic. Genial o pervers, tu com ho veus?” ofereix un espai de reflexió al voltant d’un dels materials que més han canviat les nostres vides. A través de la visita dinamitzada, alumnes i professors podran conèixer la història del plàstic, descobrir-ne les seves propietats i reflexionar sobre l’ús i l’abús què en fem. Podríem viure sense plàstic? De la mà dels nostres educadors i de les arts visuals, intentarem comprendre l’impacte d’aquest material en el nostre dia a dia i prendrem consciència de la necessitat de preservar la natura des del coneixement.

L’activitat dinamitzada a l’exposició pretén que els infants puguin fer una primera aproximació a un dels reptes que tenim com a societat: el plàstic, aquest material que ha envaït totalment la nostra vida quotidiana.

Una experiència singular que, a través del recurs de la narració, dinàmiques lúdiques, els titelles i l’observació conscient, ens permetrà apropar els llenguatges artístics als més menuts i gaudir de l’exposició “Plàstic, genial o pervers? Tu com ho veus?”.

La protagonista que guiarà l’activitat serà una bossa de plàstic en forma de titella, ella ens donarà les pistes per endinsar-nos en l’exposició de manera que puguem observar amb detall les obres d’art i les instal·lacions proposades. Reflexionarem també sobre el paper d’aquest material en les nostres vides.

Acabarem l’activitat amb una passejada molt especial enmig d’un mar de plàstics.

Espai: Sala d’exposicions temporals
Tipus d’activitat: visita dinamitzada
Durada de l’activitat: 1 h
Preu: 1,70 € / alumne

Fitxa pedagògica

exposicio plastic

Objectius

Conèixer i identificar què és el plàstic i algunes de les seves característiques.
Aportar consciència sobre un dels principals reptes de la humanitat: l’ús del plàstic.
Reflexionar a través d’obres artístiques sobre la nostra relació amb els objectes i els residus.
Apoderar-se i esdevenir part activa de la solució del problema.