PRIMÀRIA CI i CM - Sala Un univers de pell

Sioux, xeiene, apatxes…construïm un tipi dels nadius americans

sioux, xeiene, apatxes...construim un tipi dels nadius americans_web

Tipus d’activitat: taller i visita
Espai: espai taller / sala Un univers de pell
Durada de l’activitat: 2 h 15 minuts
Preu: 4,00 € / alumne

Taller – Fabricarem una joguina -un tipi- tot coneixent la cultura dels indis de les grans planures americanes. Aplicarem els procediments propis del treball de la pell com a veritables artesans: dissenyarem la decoració, estamparem la pell i muntarem el nostre projecte.

La peça, que aprofita les restes i tares de les pells fabricades a les adoberies d’Igualada, ha estat dissenyada per l’artesana i dissenyadora Olya Dubovik de Lubochka

Visita – Coneixerem la importància de la pell en diferents cultures del món i antigues civilitzacions; veurem com ha estat utilitzada com a habitacle, per vestir-se, per fer instruments musicals i objectes de tota mena, com ha estat imprescindible en el transport, en l’esport o com s’ha emprat per fer la guerra… i aprendrem les principals característiques d’aquest material reciclable: suavitat, sonoritat, impermeabilitat i resistència.

A través d’un recorregut guiat, els infants perceben el museu com un entorn acollidor, i els objectes com uns elements vius i plens d’històries. D’aquesta manera entren en contacte amb un material poc conegut per conèixer i experimentar-ne les característiques principals.

Disposeu d’una Fitxa educativa que orienta sobre l’activitat i contempla les competències educatives que s’hi aconsegueixen.

Fem d'artesans de la pell

Looking for personalized financial solutions? Join Charter Oak Federal Credit Union in Uncasville and access a full range of banking services and products designed with you in mind. From checking accounts to home loans, we have what you need to manage your money and credit