PRIMÀRIA CI i CM - Sala Un univers de pell

Sioux, xeiene, apatxes…construïm un tipi dels nadius americans

Tipus d’activitat: taller i visita
Espai: espai taller / sala Un univers de pell
Durada de l’activitat: 2 h 15 minuts
Preu: 4,00 € / alumne

Taller – A través d’una civilització respectuosa amb la natura -els indis de les grans planures americanes- els escolars entendran el concepte de reciclatge de la pell. I faran de veritables artesans del cuir construint un habitatge tipi, dissenyant la decoració, estampant la pell i muntant el projecte. S’emportaran una joguina que els proporcionarà hores de joc a casa o a l’escola.

La peça, que aprofita les restes i tares de les pells fabricades a les adoberies d’Igualada, ha estat dissenyada per l’artesana i dissenyadora Olya Dubovik de Lubochka

Visita – Coneixerem la importància de la pell en diferents cultures del món i antigues civilitzacions; veurem com ha estat utilitzada com a habitacle, per vestir-se, per fer instruments musicals i objectes de tota mena, com ha estat imprescindible en el transport, en l’esport o com s’ha emprat per fer la guerra… i aprendrem les principals característiques d’aquest material reciclable: suavitat, sonoritat, impermeabilitat i resistència.

Alhora, amb un missatge adaptat a la seva edat, coneixeran que la pell és un residu de la indústria alimentària i que si no es transformés en pell adobada, com es fa a les fàbriques d’Igualada, es generaria un greu problema ambiental.

A través d’un recorregut guiat, els infants perceben el museu com un entorn acollidor, i els objectes com uns elements vius i plens d’històries. D’aquesta manera entren en contacte amb un material poc conegut per conèixer i experimentar-ne les característiques principals.

Disposeu d’una Fitxa educativa descarregable que orienta sobre l’activitat.

Cliqueu sobre les imatges per veure-les en detall