EXPOSICIÓ. FINEART 2024

THE MELTING AGE. Alfons Rodríguez

fineart 2024

El canvi climàtic antropogènic ja està demostrat. És conseqüència de l’escalfament global causat per la raça humana.

L’edat del desglaç és un recorregut fotogràfic per més de trenta països de sis continents, que recull indrets i situacions que mostren quines són les causes i conseqüències de la crisi climàtica global.

“The Melting Age” és un viatge per mes de 30 països en sis continents, mostrant llocs i situacions que demostren les causes i conseqüències de la crisi climàtica. El que podem guanyar i, al mateix temps, el que podríem perdre.

A partir de fotografies preses a finals del segle XX i al llarg del XXI, es pretén narrar com s’està abordant el gran repte de la humanitat en les pròximes dècades i com la crisi climàtica porta amb nosaltres molt de temps. No hauríem de sorprendre’ns ara de sobte.

De fred a calor. Tot sembla un joc grotesc que ens obliguem a jugar. Aquesta bogeria sense precedents. A Groenlàndia i l’Antàrtida, la fusió del gel causada per l’escalfament està fent augmentar el nivell del mar del planeta, alhora que refreda els corrents oceànics que al seu torn influeixen en la vida salvatge i els ecosistemes. L’excés d’aigua salada contrasta amb el malbaratament d’aqüífers escassos d’aigua potable: utilitzem quatre litres d’aigua per fer una ampolla de plàstic que contingui el mateix líquid, i aquesta és una proporció bastant moderada en comparació amb altres productes.

No importa si ens reunim amb bones intencions, si unes certes mesures o acords són vinculants. El que és realment important és que ningú sembla fer el primer pas. Un primer pas en una direcció més sostenible, més acurada amb l’ús massiu dels limitats recursos naturals del planeta.

Els explotarem fins que respiri l’últim alè?

Si això no és el que volem, hem d’actuar ara.

fineart 2024

Fineart Igualada 2024

Altres exposicions ubicades al Museu de la Pell d’Igualada: