Visita Guiada

Visita Guiada a l’exposició Faruk (Històries del 28 de desembre)

L’exposició Faruk. Històries del 28 de desembre es va inaugurar el passat divendres 16 amb l’assistència de més de 200 persones, un públic interessat per la història viva de la ciutat que de seguida es va fer seva l’exposició. Ara, una visita guiada de la mà del seu comissari, l’historiador i gestor cultural igualadí Pau Duran, permetrà recórrer de manera detallada, a través d’històries i d’emocions, els 28 de desembres des dels inicis de la festa dels Reis a Igualada fins l’any 1991, tot repassant diversos esdeveniments que han anat dibuixant la festa amb trets socials, polítics i econòmics que han deixat rere seu fotografies, documents, indumentària i objectes de tota mena.

Una primera part de l’exposició aprofundeix en la relació entre la festa dels Reis i els canvis socials i polítics: una nova concepció de la vida social i festiva a finals de segle XIX, els conflictes laborals i les classes treballadores, i com van viure la festa de Reis els nens i nenes durant la república i la guerra. Els objectes i documents que s’exposen en aquesta primera part ens mostren com es vivien el Reis a la ciutat durant el primer terç del segle XX.

En la segona part de l’exposició s’explica l’arribada del Patge Faruk de la mà de Lluís Valls, professor de l’Acadèmia Igualada, i tots els elements exposats il·lustren aquesta figura -la ràdio, les cartes, els patges, l’himne, el Centro Nacional– durant els anys 40 i 50 del segle XX. El color i les tendències dels 60 i 70, que es visualitzen a través de pel·lícules familiars i fotografies, expliquen una mica més la figura del Patge Faruk en aquests anys.

Una proposta familiar entorn a l’exposició.

Dins el programa familiar Creactiva’t al Museu, els nens i nenes podran participar gratuïtament en el taller Una joia per al patge Faruk on podran fer-ne una de ben especial amb retalls de pell, vidrets, perletes o granadura de fantasia. L’activitat tindrà lloc al Museu el diumenge 16 de desembre, a les 12h. Activitat gratuïta amb aforament limitat.

L’exposició es pot visitar fins al 13 de gener, amb entrada gratuïta i en l’horari següent: de dimarts a divendres, de 10 a 14h; dijous i divendres, de 16 a 20h; i dissabtes, diumenges i festius, d’11 a 14h. Tancada tots els dilluns i els dies 24, 25 i 31 de desembre, 1 i 6 de gener.