VISITA GUIADA I GRATUÏTA

Visita guiada a l’exposició: Sota la pell del Rec. Memòria oral del barri del Rec

sota la pell del rec

Sota la pell del Rec. Memòria oral del barri del Rec explica la vida social i econòmica del barri del Rec, les activitats industrials i productives que s’hi han desenvolupat al llarg dels últims cent anys i totes les transformacions que ha viscut, i ho fa de la millor manera possible: a través de la veu dels qui l’han viscut intensament, sigui com a veïns, treballadors o propietaris.

sota la pell del rec

Expressions pròpies del barri com “descalça’t i baixa”, “els blanquers d’Igualada lliguen l’aigua amb cordes” o oficis perduts com el de pela canyes seran protagonistes d’aquesta visita de la mà de CERCA. Aquest col·lectiu, expert en recerca de la memòria oral ha treballat durant 5 anys amb un ampli nombre de persones deixant testimoni de les vivències, activitats i experiències al barri del Rec.

Tres audiovisuals i diversos materials cedits per les famílies dels entrevistats completen la visita.

Diumenge 2 de juny de 2024 a les 11 h a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu de la Pell.

L’exposició es va inaugurar durant el Fineart del 2020 i ara 4 anys després es pot veure al Museu amb una nova gràfica dels elements expositius i acompanyada de nous materials que completen el discurs. Col·labora l’entitat Cal Cuta, el Museu del traginer. Col·lecció Antoni Ros, l’Antic Gremi de Traginers d’Igualada i Pascual Heredia.