EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

Plàstic. Genial o pervers, tu com ho veus?

El Museu de la Pell presenta una exposició produïda pel Museu de la Vida Rural sobre el plàstic. La mostra és, en essència, una proposta de reflexió sobre el plàstic a partir de les arts visuals.

Comissariada per Núria Vila, compta amb la participació d’una vintena d’artistes locals i internacionals i reuneix objectes, fotografies, vídeos i instal·lacions artístiques entorn del plàstic que interpel·len i pregunten constantment al visitant: “Tu, com ho veus?“. Hi intervenen veus joves i grans, del món de l’art, la ciència, l’arquitectura, el disseny, el cinema, la filosofia i l’educació però, sobretot, hi participa tothom que la visiti, aportant la seva opinió i co-creant així el relat final. Al llarg d’aquests mesos, l’exposició serà l’eix de tot un seguit d’activitats paral·leles i d’una proposta per a centres educatius.

Oferta educativa (infantil i primer cicle de primària)

Oferta educativa (primària, secundària, batxillerat, cicles formatius i educació especial)

Taula rodona: Quant més? Quant menys?

Per saber-ne més, podeu visitar la seva pàgina web.

Un invent genial

Des de l’invenció de la parkesina el 1862, el plàstic ha revolucionat la vida humana. Un material resistent, econòmic, lleuger, impermeable, aïllant i perdurable.

Els avantatges del plàstic en àmbits com el social, el tecnològic i, especialment, el mèdic, són inqüestionables.

Un invent pervers

El plàstic s’ha convertit en una de les principals amenaces per a l’ecosistema. La major part del plàstic no desapareix, sinó que es va descomponent en micropartícules.

El 2018 es descobreix, per primera vegada, la presència de microplàstics en la femta humana.